Na Slovensku zůstal jediný Albatros, kterým je provozuschopný muzejní kus 498.104. Na konci roku 2004 bylo však kvůli poškození kotle nutné stroj, tradičně umístěný v Bratislavě, odstavit. Následovala dlouholetá oprava za významné podpory klubu Albatros v Bratislavě. Tento klub má od začátku roku 2006 lokomotivu k dispozici k zapůjčení, přičemž se stará nejen o údržbu lokomotivy 498.104, ale také o její provoz a zajištění personálu lokomotivy. Generální oprava byla dokončena v listopadu roku 2009 a od té doby září silná rychlíková lokomotiva opět v původním barevném opláštění s kotlem, válci, budkou strojvedoucího, tendrem a usměrňovacími plechy v ocelově modré barvě, s hnacím ústrojím spolu s červeným čelníkem a bílým souvislým pruhem od pojezdu přes kabinu strojvedoucího až k tendru. Bílá je také střecha budky strojvedoucího.
Předloha: Těžká rychlíková parní lokomotiva s tendrem řady 498.1. Provedení podle muzejní lokomotivy 498.104 Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR). Aktuální provozní stav podle provozuschopné lokomotivy umístěné v současné době v Bratislavě.
Model:
- Digitální dekodér DCC/mfx s rozmanitými funkcemi osvětlení a ozvučení.
- Regulovaný vysoce výkonný pohon se setrvačníkem v kotli.
- Čtyři poháněné nápravy, opatřené bandážemi.
- Lokomotiva a tendr jsou z velké části kovové.
- Sériově instalovaný kouřový generátor s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti jízdy, digitálně ovládané.
- Tři čelní reflektory na lokomotivě a dva reflektory na tendru, proměnlivé v závislosti na směru jízdy, konvenčně v provozu, digitálně spínatelné.
- Horní čelní reflektor je samostatně spínatelný.
- Na horním čelním reflektoru je integrovaná osvětlená tabulka s číslem lokomotivy, plně funkční.
- Digitálně spínatelné osvětlení budky strojvedoucího.
- Osvětlení pomocí bezúdržbových LED diod s teplým bílým světlem.
- Nastavitelná kinematika krátkého spřáhla mezi lokomotivou a tendrem.
- Na tendru kinematicky upevněné krátké spřáhlo v šachtě dle NEM.
- Výška nárazníku na lokomotivě a tendru podle NEM. Součástí balení jsou brzdové hadice, imitace šroubového spřáhla a vzduchová nádrž pro připojení k tendru.
- Minimální poloměr oblouku R2 = 437,5 mm.
- Lokomotiva může být provozována i na analogovém kolejišti. V takovém případě není možno ovládat jednotlivé zvukové a světelné funkce. Základní provozní zvuk bude funkčí od minimální rychlosti.
Není vhodné pro děti do 14 let.